Tjaffla PAH

Jag har fallit handlöst för 50-80-talsmusik och har funnit radiokanalen Gold. Jag lyssnar på den när jag stryker, lagar mat, röjer i köket och städar huset. Det vill säga under alla sysslor en typisk hemmafru ägnade sig åt på 50-talet. Men sen hörde jag Thin Lizzys Whiskey in the jar där de sjunger just "there is whiskey in the jar", då tänker jag att "är ni säkra på att det är whiskey kvar i the jar? att ni inte drack upp allting innan ni skrev den där låten?" för SÅ låter det.

Jag vet inte varför jag inte gett detta en chans förut, tycker dock att det säger en del om min personliga utveckling. Förr skulle det vara rock och ångestbortröjande, nu bara sätter jag på radion och ler. Och sjunger fult.


Öronorgasm no.1:
 



Kommentarer
Postat av: Anna

JAA :D Det är en av mina favolåtar. Köpte en mix-cd när vi va på klassresa i Berlin i 9:an (haha, den resan, den resan). Hur som va den med där och jag har älskat den since then! Älskar bryggan i låten eller vad de nu heter, du vet när de saktar ner och sen kommer den igång igen, ööh, ja du fattar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback