Thank God it's Friday

Fast i mitt fal är varje dag mer eller mindre fredag. Till och med lördag. Idag är ialla fall en ny dag med nya utmaningar! Under morgonen har jag pluggat svenska landskap och deras respektive blomma/djur/fisk/residensstad. Därefter blev det romerska siffror. Och att ordet noll (0) kommer från latinska nollum. Heja heja! Härnäst ger jag mig in i högskoleprovet igen. Ikväll kommer Bötte!


Well, in my case every day's Friday, Saturaday even. However! Today is a new day with new challenges! This morning I've read about the Swedish provinces and their respective flower/animal/fish/county seat. After that I learnt how the Roman numerals work (haha) and that the word noll (Swedish for zero) comes from nollum (Latin). Go go go! Tonight Bötte's coming over!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback