-

Och det är egosim som styr i en tid av ängslan.
Och det är saknad som växer på åkrarna i skåne.
Men grödorna tar sig inte igenom frostlagret.
De trycker under tills trycket blir för starkt.
Och jag spricker. Jag förväntas klara saknaden. Jag har valt den.
För jag borde vetat att det skulle bli såhär.
Är jag bara en människa?
Borde vetat att avståndet från dina läppar skulle få mina att torka ut.
Att din famns frånvaro skulle leda till fler lager kläder.
Jag borde vetat.
Jag vet bättre nu.
Men jag vet samma.
Det finns ingen förklaring.
Jag är egoist.
Pappa, är jag egoist?
Jag frågar honom för han vet svaret.
Jag frågar honom för han kommer säga nej.
Men jag saknar dig och det är sant oavsett.
Det är sant oavsett.

Kommentarer
Postat av: E&L

du har vänner i kristinehamn som älskar dig Julia!!

2010-03-24 @ 16:47:21
Postat av: P and the saucepans

Det här så vackert och så fint och begripligt och rörande och livet. Kram

Postat av: lotta

jag trodde nästan att du slutat blogga, och har inte varit inne här på jääääättelänge, men se där - du har ju visst uppdaterat :) fina fisken! och det vore mycket uppskattat om du fortsatte uppehålla din blogg :)



och du skriver fintfintfint.

2010-04-14 @ 18:11:07
URL: http://blossa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback